Landing page - co to jest i jak zrobić?
Każdy, kto prowadzi swój biznes internetowy, poszukuje sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów, w celu zaoferowania im pewnych usług lub sprzedaży konkretnych produktów. Jednak w obecnych czasach, w chaosie informacyjnym i ogromnej ilości danych, bardzo trudno skupić uwagę internautów na jednej konkretnej rzeczy lub czynności. W tym celu powstał landing page. Wiedza na temat tego, co to jest landing page i jak go stworzyć może okazać się bardzo pomocna, dlatego już teraz dowiedz się więcej na jego temat.
Landing page - co to znaczy?
Landing page to nic innego, jak strona docelowa, strona produktowa, która jest szczególnym rodzajem strony internetowej, stworzonej, aby przyciągać do siebie internautów odwiedzających pewną platformę i zaprezentować im najważniejsze informacje. To miejsce, w którym ląduje odbiorca po kliknięciu reklamę.
Na takiej stronie, często nie chodzi tylko o sprzedaż, lecz o szybkie i efektywne przekazanie wiadomości. Używa się go w momencie, gdy chce się wprowadzić nową usługę, zareklamować produkt, zaoferować zniżki, zachęcić do pobrania e-booka, zapisać na newsletter, pozyskać nowe leady, czy zebrać zapisy na webinar. Ten specyficzny rodzaj podstrony internetowej rządzi się swoimi prawami i jak możesz się domyślić, ma ściśle określone zasady co do treści i komunikatów, na nim przekazywanych. Wszystko to, w celu zwiększenia jego skuteczności i polepszenia wyników. Landing page, co jakiś czas wymaga zmian i poszukiwania innych, bardziej sprawdzających się rozwiązań, które poprawią jego funkcjonowanie. Jednym z najważniejszych elementów, każdego landing page jest przycisk call to action, który służy do nakierowania odwiedzającego na wskazaną czynność. Jak stworzyć landing page? Po pierwsze cel. Należy dobrze przemyśleć, do czego będzie służyła strona docelowa i co dzięki niej chcesz osiągnąć. W ten sposób oszczędzisz sobie niepotrzebnej pracy. Jeśli landing page to formularz zgłoszeniowy lub rejestracyjny, wszystkie zawarte w nim komunikaty powinny być jasne i przejrzyste. Klient nie może się domyślać, co i gdzie ma uzupełnić, a każdy element na landing page musi przekonywać go do tego, że warto wypełnić wyświetlający się przed nim formularz. Jak więc zrobić landing page? Bądź kreatywny, sprawdź, jak robi to konkurencja, wykorzystaj odpowiednią grafikę i język oraz dostosuj je do klienta. Dobrze przemyśl każdy krok, rozpisz plan działania, przygotuj się do tego, że będziesz musiał przekonać do siebie klienta i zrób to tak, aby nie zawahał się skorzystać z Twoich usług. Klient ma dosłownie kilka sekund na zdecydowanie się, czy podejmie na Twojej stronie docelowej jakiekolwiek działania. Pamiętaj, czasami trzeba czasu na stworzenie działającego systemu, dlatego testuj swoją stronę, analizuj, co się sprawdza, a co nie. Zmieniaj landing page, wraz z tym, w jaki sposób reagują na niego klienci.
Jak powinien wyglądać landing page?
Landing page to strona, która już zdążyła wykreować sprawdzający się system elementów i narzędzi, które przekonują do siebie odbiorców, a najważniejszy w tym wszystkim będzie widoczny i zachęcający do natychmiastowej sprzedaży call to action. W przypadku landing page ilość nie zawsze znaczy jakość. Im więcej informacji umieścisz na swojej stronie, tym więcej odbiorca będzie musiał czytać. Jeśli te wiadomości dodatkowo będą wymagały przewinięcia strony, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient szybko zrezygnuje. Wszystkie niezbędne komunikaty umieść powyżej linii zanurzenia, taka konstrukcja strony, to już pierwszy krok do sukcesu. Kolejne elementy budowy landing page to już kwestia bardzo sporna. Ważne jest przyciąganie uwagi klienta na każdym kroku, lecz to od typu informacji zamieszczonych na tej stronie wiele zależy. Projektowanie strony docelowej jest więc uzależnione od zainteresowania klienta. Trzeba wiedzieć czym go zaciekawić na początku, aby przeszedł do reszty treści. Pomocne w tym mogą być wszelkie darmowe e-booki, pliki, materiały wideo lub rabaty.