reklama

Komu zlecić pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to specjalistyczna usługa wymagająca od wykonawcy nie tylko ogromnej wiedzy i doświadczenia, ale też profesjonalnych narzędzi. Komu zlecić pozycjonowanie, by uzyskać najlepszą relację ceny do jakości usługi? Po czym poznać dobrego pozycjonera i jakie pytania zadać przed rozpoczęciem współpracy?

Duża agencja SEO SEM czy freelancer - kogo wybrać?

Pozycjonowania strony firmowej czy sklepu internetowego nigdy nie warto powierzać amatorom. Działania niedoświadczonej osoby mogą przynieść firmie więcej szkody niż pożytku - algorytmy Google w ostatnich latach przeszły gruntowną przemianę i z każdym rokiem są tak naprawdę coraz bardziej wrażliwe na wszelkie nienaturalne działania. Dobry pozycjoner wie, jak pozycjonować stronę, by algorytm nie wychwycił nienaturalnej ingerencji i jednocześnie pozytywnie odebrał zmiany zachodzące w obrębie witryny. Z kolei amator może doprowadzić do tego, że strona dostanie karę od Google, np. w postaci zafiltrowania lub zbanowania jej w wynikach organicznych wyszukiwarki.

Skoro już wiadomo, że nie warto powierzać pozycjonowania amatorom, powstaje pytanie, komu zlecić pozycjonowanie strony - czy lepsza będzie duża agencja SEO SEM, czy może jednak freelancer działający pod własnym szyldem? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Nie liczy się wielkość firmy pozycjonującej, tylko zaangażowanie, z jakim realizuje ona usługi, a także warunki, na jakich odbywa się współpraca z klientem.

Jakie pytania zadać w agencji SEO przed nawiązaniem współpracy?

Ponieważ pozycjonowanie jest usługą długofalową, przed podpisaniem umowy warto zadać w agencji SEO SEM kilka pytań. Niezbędne jest również dokładne przeczytanie wzoru umowy, to jej treść bowiem nakreśla ramy współpracy pomiędzy agencją a klientem.

Co warto wiedzieć przed wybraniem wykonawcy usług SEO? Oto przykładowe pytania, na które trzeba poznać odpowiedzi:

  • jak długo firma zajmuje się pozycjonowaniem stron www?
  • czy agencja pozycjonowała już firmy z branży przedsiębiorcy?
  • jakie modele rozliczeń są do wyboru?
  • jak wygląda system raportowania wyników?
  • czy agencja SEO SEM przewiduje jakieś kary umowne za wcześniejsze zerwanie współpracy?

Jeżeli którykolwiek aspekt umowy wydaje się niezrozumiały, należy poprosić pracownika agencji, by wyjaśnił jego znaczenie. We współpracy pomiędzy agencją a przedsiębiorcą nie ma miejsca na niedomówienia. Dobra agencja to rozumie i dokłada wszelkich starań, by przedsiębiorca świadomie podjął decyzję, wiedząc, jak przebiegać będzie usługa.

Sklep internetowy a pozycjonowanie - komu zlecić?

Firmy zajmujące się sprzedażą online coraz częściej decydują się na pozycjonowanie strony internetowej. Komu zlecić promowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce? Zdecydowanie warto postawić na współpracę z agencją, która wypozycjonowała już niejeden sklep i potrafi nie tylko skutecznie pozyskiwać wartościowe linki, ale jest w stanie również doradzić odpowiednie frazy kluczowe. To one są bowiem podstawą sukcesu skutecznie promowanego sklepu internetowego. O ile strona firmowa jest zwykle promowana na kilka lub kilkanaście fraz kluczowych, pozycjonowanie sklepu internetowego to dużo większe i bardziej skomplikowane przedsięwzięcie.

Sklepy internetowe pozycjonuje się wg tzw. long taili, czyli używając wielu precyzyjnych fraz, które odnoszą się z reguły do konkretnych produktów z oferty sklepu. Dzięki temu można stosunkowo niewielkim kosztem zdobywać dobre pozycje w wyszukiwarce na hasła, które pozwolą użytkownikowi dotrzeć do konkretnych kart produktów. Pozycjonowanie long tail wymaga zaawansowanych zdolności analitycznych, dlatego powinno być wykonywane wyłącznie przez profesjonalistę z dużym doświadczeniem. Wiele agencji SEO SEM prezentuje swoim potencjalnym klientom przykładowe raporty skuteczności, które dokumentują działania podjęte na stronach dotychczasowych zleceniodawców. Pozwala to przedsiębiorcy oszacować, w jakim czasie agencja jest w stanie wypracować zadowalające wyniki, co znacznie ułatwia podjęcie decyzji o nawiązaniu współpracy.