stoisko

Jak przygotować stoisko na targi?

Po zniesieniu covidowych obostrzeń wiele branż wróciło do normalności i kontaktu z klientami face to face. Jedną z okazji do rozmów z potencjalnymi nabywcami naszych usług są targi branżowe. Sprawdzamy, jak przygotować stoisko targowe w Krakowie.

Wygląd stoiska targowego ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu naszej firmy podczas takiej branżowej imprezy. Możemy oferować najlepszy produkt spośród prezentujących się firm, ale bez stoiska przyciągającego wzrok odwiedzających, nie osiągniemy naszego celu. Jak przygotować idealne stoisko na targi?

Stwórz dobre pierwsze wrażenie

Pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji o tym, czy nasze stoisko ma mieć otwarty charakter, do którego klient wręcz wchodzi czy bardziej zamknięty – z ladą, za którą czekamy na gości. Coraz częściej zaleca się pierwszy wariant, ale na tym etapie musimy wziąć pod uwagę dwa czynniki – powierzchnię oferowaną przez organizatora oraz charakter naszego produktu. Jeżeli chcemy przygotować ekspozycję z szeroką gamą oferowanych produktów, to stoisko z ladą będzie bardziej adekwatne.

Kolejnym etapem jest przygotowanie zabudowy targowej. Musimy rozpocząć od zaprojektowania i zamówienia ścianki firmowej, która będzie tłem naszego stoiska. Nieodzownym elementem stoiska targowego są standy na ulotki, lady, gabloty ekspozycyjne. W przygotowaniu stoiska targowego możemy pomyśleć również o podłożu. Nie zapominajmy również o naszym komforcie pracy – spędzimy tam bowiem przynajmniej kilka godzin, więc krzesło dopasowane wizualnie do całości staje się elementem obowiązkowym. Takie siedzisko musi być również przygotowane dla klienta. Jego typ zależy ponownie od naszego produktu – może to być wygodny fotel albo leżak.

Kolejnym krokiem przygotowania stoiska targowego w Krakowie jest identyfikacja wizualna firmy. Poza wspomnianą wcześniej ścianką, logotyp naszej firmy może znaleźć się na roll-upie, winderach czy meblach.

Przygotuj efektywne opakowanie produktu

Poza stroną wizualną, musimy zadbać również o informacyjną. Katalogi, ulotki, filmy wyświetlane ekranie – to elementy komunikacji, które trafiają do klienta. Jeżeli klient odejdzie ze stoiska, trzymając ulotkę naszej firmy, to mamy już połowę sukcesu. Na stoisko targowe warto przygotować stylową torbę, z którą zwiedzający będą poruszać się po hali targowej. Taki element na pewno przyciągnie kolejnych gości do naszego stoiska. W zależności od naszego budżetu pomyślmy również o gadżetach reklamowych. Nie powinien być to długopis, jaki można znaleźć na kilku innych stoiskach, ale coś pragmatycznego związanego z naszą działalnością, co nie wyląduje szybko w szufladzie.

Co jeszcze warto wziąć pod uwagę w czasie przygotowania stoiska targowego? Nas samych! Zadbajmy o to, aby nasz ubiór wskazywał na to, jaką firmę reprezentujemy. Dobierzmy go w zależności od branży – niewskazane jest, aby na targi edukacyjne przeznaczone dla uczniów przyjechać pod krawatem.

Czy to już wszystko? Podczas przygotowania stoiska targowego w Krakowie zadbajmy o to, aby klienci łatwo do niego trafili. Kierunkowskazy prowadzące w hali do miejsca naszej prezentacji oraz wcześniejsza reklama w mediach i internecie na pewno zwiększy popularność naszego stoiska.